09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

فنگ شویی یک عمل متافیزیکی است که از سیستم ها و آرمان های تائوئیسم و مکاتب کیهان شناسی در چین باستان استفاده می کند. این یک فلسفه و راهی برای درک جایگاه ما در دنیای طبیعی و همچنین ارتباط ما با کیهان است. فنگ شویی طراحی یا تزیین نیست، اما اصول و ایده آل های فنگ شویی می توانند الهام بخش نحوه تزئین یک فضا باشند. شما می توانید یک فضا را از منظر فنگ شویی طراحی کنید، همچنین می توان از فلسفه فنگ شویی در هنگام استفاده از عناصر اولیه طراحی مانند نور و رنگ استفاده کرد.

اصل اساسی فنگ شویی ارتباط با دنیای طبیعی است. اصطلاح فنگ شویی از یک شعر می آید که به "باد" و "آب" اشاره دارد. این دو عنصر طبیعت هستند که ما برای بقا به آنها نیاز داریم. بدن ما برای عملکرد به باد (نفس) و آب نیاز دارد. بسیاری از ما زندگی هایی داریم که از طبیعت جدا شده است و فنگ شویی به ما اجازه می دهد انرژی های طبیعی را به خانه های خود بازگردانیم. این مسئله در سبک روستیک بسیار قابل مشاهده است. در این مقاله اصول اولیه دکوراسیون فنگ شویی را مطالعه خواهید کرد.

اصول اولیه فنگ شویی در دکوراسیون

اصول اولیه فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

ایجاد هارمونی

در فنگ شویی می خواهیم هماهنگی ایجاد کنیم. از منظر طراحی، استفاده مناسب از عناصر و اصول طراحی منجر به هماهنگی می شود. با طراحی خانه خود با استفاده از اصول فنگ شویی می توانید فضایی هماهنگ، حمایت کننده و پرورش دهنده ایجاد کنید.

اصول اولیه فنگ شویی در دکوراسیون

نور طبیعی

یکی از راه‌های نزدیک شدن به طراحی با استفاده از اصول فنگ شویی این است که نور طبیعی خانه خود را با مفهوم یین و یانگ در نظر بگیرید. استفاده عمدی از نور طبیعی می تواند انرژی شخصی ما را افزایش دهد. مهم است که به ریتم شبانه روزی خود احترام بگذاریم و اجازه دهیم نور طبیعی فیلتر شود، که بدن شما را تشویق می کند تا در زمان های مناسب بیدار شود و بخوابد.

نور روشن انرژی یانگ است که محرک است و ما را به حرکت وا می دارد. نور کم و تاریکی انرژی یین است که آرام است. شما به تعادل هر دو نیاز دارید، نه بیش از حد یکی یا دیگری.

نکته

روی پنجره های خوب که می توانند نور طبیعی را تعدیل کنند، سرمایه گذاری کنید. مطمئن شوید که می‌توان آن‌ها را به‌طور کامل در مواقعی که به نور طبیعی زیادی نیاز است باز کرد. در حالت ایده‌آل باید روکش خاموشی داشته باشند تا اتاق را در شب تاریک نگه دارد و باعث استراحت و خواب شود.

طبیعت را با پنج عنصر وارد کنید

پنج عنصر که پنج فاز نیز نامیده می شوند، انواع مختلفی از انرژی هستند که ما و دنیای اطراف ما را می سازند. این سیستم از چرخه های طبیعت الهام گرفته شده است و از تائوئیسم می آید. هر عنصر دارای امضا و ویژگی های خاص خود است. عناصر را می‌توان از طریق رنگ‌ها، شکل‌ها و مواد خاصی نشان داد و استفاده از آنها در دکوراسیون یکی از راه‌های وارد کردن انرژی پنج عنصر به خانه است.

این پنج عنصر عبارتند از آتش، خاک، فلز، آب و چوب. هر عنصر ظریف و لایه لایه است، اما برای ساده نگه داشتن آن، در اینجا انرژی های خط بالایی برای هر عنصر آورده شده است: چوب رشد است، آتش وضوح، زمین زمین، فلز تکمیل است و آب حکمت است.

عنصر آتش

  • انرژی: وضوح، الهام
  • رنگ: قرمز
  • شکل: مثلث
  • جنس: آتش، روشنایی

عنصر زمین

  • انرژی: پایداری، زمین
  • رنگ: زرد، رنگ خاکی
  • شکل: مربع
  • جنس: سنگ، سفال

عنصر فلزی

  • انرژی: زیبایی، دقت
  • رنگ: سفید، متالیک
  • شکل: گرد
  • جنس: فلز
  • عنصر آب

انرژی: عمق، شهود

  • رنگ سیاه
  • شکل: بدون فرم
  • جنس: آب، آینه
  • عنصر چوب

انرژی: رشد، شفا

  • رنگ: سبز، سبز
  • شکل: ستون ها
  • مواد: گیاهان، درختان

نکته

بر اساس نوع انرژی متصل به آن عنصر، عنصری را انتخاب کنید که احساس می کنید می توانید بیشتر از آن در خانه خود استفاده کنید. با مراجعه به اطلاعات بالا، آن را با رنگ، شکل یا مواد اضافه کنید. به عنوان مثال، برای چوب بیشتر، می توانید یک گیاه اضافه کنید یا از سبک دکوراسیون روستیک بهره بگیرید. برای آتش بیشتر، می توانید چند شمع روشن کنید.

اصول اولیه فنگ شویی در دکوراسیون

بهبود جریان

نکته دیگری که در فنگ شویی به آن نگاه می کنیم، جریان چی یا انرژی در سراسر یک فضا است. ما می توانیم این اصل را هنگام طراحی یک فضا با نگاهی به چیدمان اعمال کنیم.

چیزی که همیشه به آن نگاه می کنیم این است که آیا مبلمان اصلی یک اتاق در موقعیت فرماندهی قرار دارند یا خیر. این امر به ویژه برای تخت، میز و اجاق گاز بسیار مهم است. اگر این موارد در دستور هستند، باید بتوانید در و وسعت اتاف را ببینید، بدون اینکه مستقیماً در ردیف در قرار بگیرید.

زمانی که در رختخواب دراز کشیده اید، پشت میز خود نشسته اید، یا در حال آشپزی در اجاق گاز هستید. فرمانده بودن به شما کمک می کند تا در سطح ناخودآگاه راحت باشید زیرا از محیط خود و هر چیزی که ممکن است به سمت شما بیاید آگاه تر هستید. این می تواند به معنای آگاهی بیشتر از فرصت ها یا موانع بالقوه در زندگی باشد که به شما کمک می کند تا احساس آمادگی و کنترل بیشتری داشته باشید.

اگر تخت، میز یا اجاق گاز شما در موقعیت فرمان نیست، بهترین کار این است که آن را به موقعیتی منتقل کنید که به شما امکان می دهد در و کامل ترین وسعت اتاق را ببینید. این همیشه یک گزینه نیست به خصوص در مورد اجاق گاز، بنابراین اگر نمی توانید کالا را جابجا کنید، می توانید به جای آن آینه ای اضافه کنید که به شما امکان می دهد انعکاس در را ببینید.

ما همچنین به جریان کلی یک فضا نگاه می کنیم. شما می خواهید فضاهای باز داشته باشید تا بتواند ساکنان خانه را پرورش دهد. اگر فضایی بسیار بسته شده باشد، احتمالاً فضای کافی برای جریان آزاد وجود ندارد. این می تواند منجر به ایجاد رکود و موانع شود.

نکته

به اطراف فضای خود نگاه کنید و متوجه شوید که آیا مناطقی وجود دارد که حرکت در آنها دشوار است. اگر در مسیریابی در یک منطقه خاص مشکل دارید، جریان نیز چنین خواهد شد. آیا چیزی وجود دارد که بتوانید آن را حذف یا مرتب کنید تا حرکت راحت تر در فضا امکان پذیر باشد؟

در متن بالا اصول کلی فنگ شویی در دکوراسیون داخلی را مطالعه کردید که استفاده از آنها می تواند فضای با انرژی تر و جذاب تری را برای شما در محیط خانه رقم بزند.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید