09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

تبدیل شدن به یک طراح داخلی معمولاً مستلزم ترکیبی از مهارت، آموزش و مقدار کافی استعداد خام است. ایجاد فضایی که زیبایی‌شناسی و عملکرد را متعادل می‌کند لزوماً آنقدر که به نظر می‌رسد آسان نیست - و هر کسی که سعی کرده خانه خود را تزئین کند می‌تواند به شما بگوید.

اما فقط به این دلیل که در مدرسه طراحی شرکت نکرده اید، به این معنی نیست که نمی توانید خانه زیبایی بسازید که بیانگر سبک شخصی شما باشد. از خرید مبلمان گرفته تا انتخاب پوشش های پنجره، داشتن چند اصول اولیه طراحی داخلی در آستین شما می تواند کل فرآیند را آسان تر (و لذت بخش تر) کند. با درک بهتر نحوه تزئین اتاق و کمی دانش کامل از اصول طراحی، می توانید خانه خود را به یک خانه شیک تبدیل کنید.

اصول طراحی داخلی

طراحی داخلی چیست؟

هدف طراحی داخلی بهبود یک محیط معین است که فضا را زیبا، کاربردی و لذت بخش برای افرادی که از آن استفاده می کنند، می سازد. هم یک هنر است و هم علم، و طراحان داخلی حرفه ای دارای طیف وسیعی از مهارت های لازم برای این کار هستند. به عنوان یک طراح داخلی، شما معمولاً مسئول تمام مراحل یک پروژه طراحی هستید: برنامه ریزی، تحقیق، ایجاد یک طرح طراحی، تامین منابع مبلمان و دکوراسیون و تکمیل نتیجه نهایی.

برای بسیاری از ما، علاقه ما به طراحی لزوماً به رویای کار به عنوان طراح داخلی وابسته نیست. درعوض، بسیاری از مردم می خواهند در مورد اصول اولیه طراحی بیشتر بیاموزند تا فضاهای زیباتری را در خانه خود ایجاد کنند.

نکات اساسی در مورد طراحی داخلی

اگرچه این راهنما جایگزین سال‌های صرف شده در یک برنامه آموزشی طراحی داخلی نمی‌شود، اما می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر برای طراحی فضای خود کمک کند. با دانش کاری مبانی طراحی داخلی، شما پایه خوبی برای ایجاد حس سبک خود دارید.

از این اصول اولیه طراحی داخلی به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، اما نترسید که رویکرد خود را با شخصیت، خلاقیت و استعداد خود القا کنید.

تعادل

تعادل عنصر طراحی است که با استفاده از شکل، رنگ، بافت و حتی الگو برای رسیدن به وزن بصری برابر، به ایجاد حس تعادل کمک می کند. ممکن است به نظر برسد که برای دستیابی به تعادل باید فردی با برنامه ریزی و طراحی فضای گسترده باشید، اما در واقع این چیزی است که بسیاری از مردم می توانند به طور شهودی ببینند و احساس کنند.

تعادل یعنی ایجاد هماهنگی بصری در فضا با اطمینان از توزیع یکنواخت عناصر موجود در آن. تعادل را می توان با بسیاری از موارد به دست آورد، به عنوان مثال، با استفاده از اشکال، رنگ ها، الگوها و حتی بافت.

اصول طراحی داخلی

به طور کلی تعادل را به سه نوع طبقه بندی می کنید:

متقارن/رسمی:

فضاهای رسمی، یا فضاهایی که متمایل به سنتی هستند، اغلب دارای تعادل متقارن هستند. این بدان معنی است که فضا را می توان از نظر بصری به دو نیمه تقسیم کرد که هر طرف آن طرف دیگر را آینه می کند. به عنوان مثال، یک قسمت نشیمن با دو صندلی راحتی که در دو طرف یک میز قهوه‌خوری قرار گرفته‌اند را می‌توان به صورت متقارن توصیف کرد. دستیابی به تعادل متقارن نسبتاً آسان است، اما در صورت استفاده بیش از حد می تواند خسته کننده شود.

نامتقارن/غیررسمی:

نسبت به تعادل متقارن نظم کمتری دارد، تعادل نامتقارن همچنان وزن‌های بصری اشکال، خطوط، رنگ‌ها و بافت‌ها را متعادل می‌کند. به عنوان مثال، یک اتاق نشیمن با یک مبل بزرگ در مقابل دو صندلی راحتی نامتقارن خواهد بود. در بسیاری از فضاها خصوصا در سبک طراحی روستیک، این نوع تعادل می تواند پیچیدگی های جالبی را ارائه دهد و در عین حال انعطاف پذیری بیشتری را نیز فراهم کند.

شعاعی:

در اتاق هایی با یک نقطه کانونی مرکزی احاطه شده توسط عناصر دیگر تعادل را می توان شعاعی نامید. یکی از نمونه‌های رایج تعادل شعاعی، میز ناهارخوری گردی است که چندین صندلی ناهارخوری در اطراف آن قرار گرفته‌اند. تکرار رنگ، فرم و بافت به حس کلی تعادل بصری کمک می کند.

اصول طراحی داخلی

ریتم

ممکن است فکر کنید که ریتم موضوعی است که مختص موسیقی است، اما در واقع بخش مهمی از طراحی داخلی نیز هست. در طراحی، ریتم بر ایجاد الگوهای مختلف (اما اغلب ظریف) از تضاد و تکرار تمرکز دارد. نه تنها به حرکت چشم شما در یک فضا کمک می کند، بلکه باعث ایجاد علاقه بصری نیز می شود.

طراحان اغلب یک شکل یا رنگ را در مکان های مختلف در اطراف یک اتاق واحد ترکیب می کنند.

در واقع مغز انسان به سمت تکرار کشیده می شود و اشیاء مشابه را به سرعت تشخیص می دهد. بنابراین، ریتم که در مورد ایجاد تکرار و کنتراست در فضای داخلی است، به ایجاد علاقه بصری در اطراف اتاق کمک می کند.

راه های زیادی برای ایجاد ریتم وجود دارد، مانند استفاده از رنگ یا الگوی یکسان در فواصل زمانی مختلف. به عنوان مثال، می توانید یک دیوار را سبز رنگ کنید و سپس دوباره از همان رنگ روی کوسن های صندلی ناهارخوری استفاده کنید. به این ریتم تکرار گفته می شود.

اصول طراحی داخلی

هارمونی

وقتی همه عناصر طراحی اتاق احساس می کنند که به هم تعلق دارند، این هماهنگی است. هارمونی یک اصل طراحی است که ضرورت احساس وحدت را در یک فضا تثبیت می کند. ممکن است با انتخاب یک پالت رنگی خنثی و تک رنگ برای اتاق خواب خود، هماهنگی را در ذهن داشته باشید و در عین حال با بافت ها، شکل ها و اندازه های مختلف مبلمان، به آن علاقه مند شوید.

اصل وحدت بر حس یکنواختی یا هماهنگی در بین عناصر مورد استفاده در طراحی تاکید دارد. این یکپارچگی شامل داشتن رنگ ها، الگوها یا بافت های مشابه، فاصله مساوی از اشیا یا تکرار عناصر برای ایجاد ادامه بصری است.

به بیان ساده وقتی عناصر به دقت تنظیم می شوند، احساس می کنید که به خوبی کنار هم قرار می گیرند. به عنوان مثال، اگر در یک فضا اشکال و بافت های متنوعی دارید، باز هم می توانید تنها با استفاده از یک طرح رنگی، وحدت ایجاد کنید.

تاکید

هر اتاق باید حداقل یک عنصر داشته باشد که توجه شما را جلب کند و از لحظه ورود به آن توجه شما را جلب کند - به عبارت دیگر، یک نقطه کانونی. تاکید تمرین انتخاب یک جنبه خاص برای تقویت است.

یک اتاق نشیمن مجلل با یک شومینه بزرگ را تصور کنید. شومینه یک نقطه مورد توجه داخلی است و می توانید با قرار دادن چند صندلی روستیک در اطراف آن بر آن تاکید کنید. فضاهای دیگر ممکن است یک قطعه مبلمان غیر معمول یا بزرگ، مانند یک بخش سفارشی، به جای یک ویژگی معماری داشته باشند.

در واقع این اصل تاکید می کند که هر اتاق به یک عنصر مرکزی به عنوان نقطه کانونی نیاز دارد و سایر موارد باید مکمل تاکید باشند به طوری که تمرکز همیشه روی آن باشد. تاکید می تواند یک قطعه مبلمان بزرگ مانند یک پیانو بزرگ، یک اثر هنری مانند یک نقاشی یا یک ویژگی طراحی مانند یک دیوار برجسته باشد. همچنین می تواند به شکل رنگ، طرح یا بافت باشد.

نسبت و مقیاس

تناسب و مقیاس دو نیمه از یک کل هستند که هر کدام برای طراحی یک اتاق ضروری هستند. مقیاس توصیف می کند که چگونه اندازه یک شی (مانند میز مبل) با یک شی دیگر یا فضای کلی ارتباط دارد.

این اصل در مورد نسبت است. اندازه و ابعاد اشیاء در یک اتاق باید به طور متناسب با یکدیگر مرتبط باشد تا نامناسب به نظر نرسند. به عنوان مثال، نباید یک لوستر بزرگ را در یک آپارتمان کوچک آویزان کرد، در حالی که فضایی با سقف بلند باید مبلمان بزرگتری نسبت به محیط کوچک داشته باشد.

اصول طراحی داخلی

کنتراست

ساده ترین راه برای دستیابی به کنتراست از طریق رنگ ها است، به عنوان مثال، رنگ آمیزی رنگ های متضاد مانند سیاه و سفید. همچنین می توانید دو شکل مختلف را نزدیک به هم قرار دهید، مانند متعادل کردن یک آینه گرد با یک میز ناهارخوری مستطیلی شکل. استفاده از فضای مثبت (فضای اشغال شده با اشیاء) و فضاهای منفی (فضای خالی بین اشیا) نیز یک راه عالی برای ایجاد کنتراست بدون شلوغی اتاق است.

جزئیات

در نهایت، ما اصل جزئیات را داریم که بیان می کند که چیزهای کوچک نباید نادیده گرفته شوند. وقتی صحبت از جزئیات می شود، هیچ چیز آنقدر کوچک یا بی اهمیت نیست که به آن توجه نکنید. از گلدوزی روی کوسن ها، دستگیره های روی کابینت گرفته تا چاپ های قاب شده روی دیوار، هر چیز کوچکی چیزی به طراحی کلی داخلی می افزاید. تغییر کوچکترین جزئیات چیزی است که یک طراحی داخلی خوب را از یک طراحی عالی متمایز می کند.

در متن بالا اصول طراحی داخلی را مطالعه کردید که بصورت ساده و مختصر بیان شده است. با بهره گیری از این نکات می توانید طرح جذابی را در فضای خود ارائه دهید.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید