09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

انتخاب شکل میز نهارخوری فارغ از ترجیح یک شکل به شکل دیگر و سبک طراحی منزل (سبک روستیک، مدرن و ...)، عوامل دیگری را نیز در بر می گیرد.

دو عامل اصلی در انتخاب شکل مناسب میز نهارخوری، شکل و اندازه اتاق غذاخوری و تعداد افرادی است که دور میز می نشینند. وقتی این دو مورد را در نظر بگیرید باعث می شود دکوراسیون منزل شما زیباتر به نظر برسد. در ادامه این مقاله اشکال مختلف میز نهارخوری را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

شکل میز غذاخوری

اشکال مختلف میز نهارخوری

میز نهارخوری مستطیل شکل

میز غذاخوری مستطیلی یکی از رایج ترین اشکال آن است. دلیل این موضوع این است که بیشتر اتاق های غذاخوری مستطیل شکل هستند. همچنین یک میز نهارخوری مستطیلی برای نشستن بیش از چهار نفر مناسب است. اگر طول این میز زیاد باشد در صورت داشتن صندلی، میهمان نیز می تواند پشت میز بنشیند.

در حالت ایده آل یک میز مستطیل شکل باید بین 90 تا 100 سانتی متر عرض داشته باشد. مستطیل های باریک تر در اتاق های کوچکتر گزینه مناسبی هستند. اگر میز از 90 سانتی متر باریک تر باشد، متناسب کردن تنظیمات مکان در هر دو طرف و فضای کافی برای سرو غذا روی میز را با مشکل مواجه می سازد.

اگر ترجیح می دهید یک میز باریک داشته باشید، داشتن یک میز کناری در اتاق غذاخوری می تواند کاربردی باشد.

میز نهارخوری مربعی شکل

اتاق های مربعی شکل با یک میز نهارخوری مربع، به بهترین شکل دیده می شوند. اگر در بیشتر مواقع افراد زیادی دور میز نمی نشینند، میزهای نهارخوری مربعی بهترین گزینه است.

در مواقع خاص می توان دو میز مربعی شکل را در کنار هم قرار داده و با یک نیمکت مستطیلی فضای زیادی ایجاد کرد.

فواید داشتن میزهای مربعی این است که صمیمت بیشتری را برای تعداد افراد کم ایجاد می کنند. داشتن یک میز مستطیلی اگر در صرف بیشتر وعده های غذایی دو یا سه نفر هستید، بزرگ خواهد بود.

میز نهارخوری دایره ای

میزنهارخوری گرد مانند میز مربعی یکی از بهترین شکل ها برای جمع های کوچک است. زیرا همه می توانند یکدیگر را ببینند، گفت و گو ها راحت تر انجام می شود و محیط دنجتر و صمیمی تر است.

بخاطر داشته باشید که یک میز گرد برای اجتماعات بزرگ ایده آل نیست. افزون بر این بیشتر اتاق های غذاخوری آنقدر بزرگ نیستند که یک میز بزرگ گرد را در خود جای دهند.

میز نهارخوری بیضی شکل

یک میز نهارخوری بیضی شکل تقریبا تمام شباهت های میز مستطیلی را دارد. از نظر بصری به دلیل داشتن گوشه های گرد فضای کمتری نسبت به مستطیل اشغال می کند. اما این قضیه به این معنی است که سطح آن نیز کمتر است.

اگر اتاق باریک یا کوچکی داشته باشید یک میز بیضی شکل را در نظر بگیرید.

در متن بالا انواع اشکال میز نهارخوری و ویژگی های بارز آن ها را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن موارد گفته شده می توانید بهترین شکل میز نهارخوری برای منزل خود را انتخاب نمایید.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید