09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

در هر اتاق غذاخوری، المان اصلی میز نهارخوری است. میز نهارخوری قطعه ای کاربردی است که عموما در مرکز اتاق واقع می شود. این میز، سبک دکوراسیون اتاق را تایین کرده و باعث ایجاد احساسی خوشایند در هنگام صرف غذا می شود.

برای انتخاب میز نهارخوری مناسب دکوراسیون خانه، لازم است یکسری نکات کلیدی رعایت شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

انتخاب میز نهارخوری مناسب دکوراسیون خانه

نکات کلیدی در انتخاب میز نهارخوری

جنس میز نهارخوری

مانند هر میز دیگری میز نهارخوری می تواند از مواد مختلفی از شیشه گرفته تا چوب و سنگ ساخته شود. انتخاب ماده مناسب کار ساده ای نیست زیرا هر ماده تاثیر زیبایی شناختی متمایزی دارد. ممکن است شیشه دقیقا زیبایی مناسب فضای مدرن شما را ارائه دهد، اما در خانه ای که کودکان در آن بازی می کنند انتخاب مناسبی نیست.

یک میز چوبی با جلوه ای طبیعی برای استفاده روزمره در خانواده مناسب است اما سبک روستیک آن ممکن است ظرافت مورد نظر شما را فراهم نکند. در خانه های بزرگ که بیشتر غذاهای خانوادگی در یک مکان نهارخوری مثل آشپزخانه صرف می شوند، یک میز نهارخوری رسمی به سبک فرانسوی مناسب خواهد بود.

بنابراین انتخاب جنس، متعادل سازی ظاهر و زیبایی آن، متناسب با کاربرد آن است. اکثر کارشناسان طراحی دکوراسیون توصیه می کنند که ابتدا چندین ماده مناسب با سبک خانه خود انتخاب کنید. سپس به یکی از مواردی که در اتاق غذاخوری شما ترکیب زیبایی ایجاد می کند، محدود شوید. اگر اتاق غذاخوری شما باید نیاز های روزمره را بر طرف کند و شما چوب را ترجیح می دهید، پس انتخاب خوب یک میز به سبک دکوراسیون روستیک است تا با افزایش سن و نمای فرسوده زیباتر شود.

سبک طراحی و شکل میز نهارخوری

از بین راه های مختلفی که می توان میز غذاخوری را دسته بندی کرد، سبک طراحی و شکل از مهمترین معیارها است.

سبک و شکل میز مطابق با طراحی اتاق، سلیقه اشخاص خانواده و تعداد افرادی که دور میز غذا می خورند، انتخاب می شود.

اشکال مختلف میز نهارخوری

میز ناهارخوری مستطیل شکل

این شکل معمولا رایج ترین طرح برای میز نهارخوری است. میز های مستطیلی در عرض های مختلف برای مطابقت با اتاق های عریض و باریک در دسترس هستند که طول آن ها برای اجتماعات بزرگ تغییر می کند.

انتخاب میز نهارخوری مناسب دکوراسیون خانه - میز ناهارخوری مستطیلی

میز ناهارخوری بیضی شکل

میز های غذاخوری بیضی شکل طرحی کلاسیک سنتی و زیبا را رقم می زنند. در این طرح از میز، تعداد افراد بیشتری جای می گیرند اما معمولا فضای بیشتری را نسبت به میز مستطیلی اشغال می کنند.

انتخاب میز نهارخوری مناسب دکوراسیون خانه - میز ناهارخوری بیضی

میز ناهارخوری دایره ای

نشستن دور میز های دایره ای به دلیل وجود یک پایه در وسط آن، بسیار آسان است. همچنین شکل هندسی دایره ای میز می تواند تعادل زیبایی با اتاق مربعی شکل ایجاد کند.

انتخاب میز نهارخوری مناسب دکوراسیون خانه

میز ناهارخوری مربعی

میزهای اتاق نهارخوری مربعی شکل در فضاهای کوچک یا مکان هایی که گروه های غذاخوری چهار نفر یا کمتر را شامل می شوند، بهترین گزینه است.

سبک روستیک مدرن در طراحی میز نهارخوری

سبک دکوراسیون روستیک طی چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. شکل آن معمولا مستطیلی است اما رویه آن تراش خورده است. در این طراحی چوب های فرسوده و مواد طبیعی خشن مانند سنگ به کار می روند. یکی از مدرن ترین طرح ها ترکیب چوب و فلز با یکدیگر است.

سایز میز نهارخوری

اندازه ای که برای میز غذاخوری خود انتخاب می کنید تا حدودی به شکل آن بستگی دارد.

میز گرد و مربعی

  • اندازه یک متر تا 1 متر و بیست سانت: برای نشستن 4 نفر مناسب است.
  • اندازه یک متر و نیم: برای نشستن 6 نفر مناسب است. 
  • اندازه دو متر: برای نشستن 8 نفر مناسب است.

میز مستطیلی و بیضی شکل

  • اندازه دو متر: مناسب 6 نفر
  • اندازه دو متر و نیم:مناسب 8 نفر
  • اندازه سه متر: مناسب 10 نفر

در متن بالا نکات مهم در انتخاب میز نهارخوری را بررسی کردیم تا بتوانید طرح مناسب منزل خود را برگزینید.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید