09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

هنگام خرید مبلمان چوبی، ممکن است متوجه دو نوع اصلی شوید: روکش های چوبی و چوب طبیعی جامد. برای کمک به شما در تصمیم‌گیری در خرید بهتر، همه چیزهایی را که باید در مورد روکش چوب و چوب طبیعی بدانید - از جمله مزایا و معایب هر کدام را ارائه کرده‌ایم.

تفاوت بین روکش چوب و چوب طبیعی

روکش چوب چیست؟

دو نوع اصلی مبلمان چوبی وجود دارد: چوب طبیعی و روکش های چوبی. در حالی که مبلمان چوبی کاملاً از چوب جامد ساخته می شوند، مبلمان روکش چوبی از یک لایه نازک چوب تشکیل شده است که به یک پانل داخلی (معمولاً تخته فیبر) متصل می شود. این یک تصور غلط رایج است که مبلمان چوب جامد کیفیت بالاتری نسبت به روکش ها دارند. در بسیاری از موارد، مبلمان روکشی از نظر دوام، استحکام، قابلیت مدیریت و موارد دیگر بهتر از مبلمان چوبی جامد هستند.

روکش چوبی یک برش نازک از چوب طبیعی است که از طریق چسباندن یا فشار دادن به صفحه ای از تخته فیبر یا تخته خرده چوب متصل می شود. در مبلمان، روکش های چوبی ظاهر یک قطعه تمام چوب را می دهند، در حالی که در واقعیت فقط سطح آن از چوب طبیعی گرفته شده است.

مزایا روکش چوبی

قطعات مبلمان روکش چوبی از حداقل مقدار چوب طبیعی استفاده می کنند که آنها را مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست می کند. روکش های چوبی نیز کمتر در معرض پارگی و تاب خوردگی هستند که می تواند ناشی از طرح تمام چوب باشد.

معایب روکش چوبی

روکش های چوبی به تخته های فیبر متصل می شوند که به وزن تخته های چوب طبیعی نیستند. اگر روکش های چوبی با جلای سطحی پوشیده نشده باشند، جذب مایعات از طریق چوب آسان می شود. بر خلاف چوب جامد، پس از آسیب دیدگی، تعمیر روکش های چوبی ممکن است دشوار یا پرهزینه باشد.

بهترین برای: کسانی که به دنبال قطعات سبک تر هستند که راحت تر جابجا شوند.

مزایای روکش های چوبی

بسیار بادوام هستند.

فقط به این دلیل که مبلمان روکش کاملاً از چوب جامد ساخته نشده اند، به این معنی نیست که بادوام نیستند. از آنجایی که مبلمان روکشی مستعد اثرات پیری مشابه چوب جامد نیستند، مانند شکافتن یا تاب برداشتن، مبلمان روکش چوبی اغلب سال ها دوام می آورند.

تمیز کردن آنها آسان است.

وقتی صحبت از نگهداری مبلمان به میان می آید، مبلمان با روکش چوبی یکی از ساده ترین تمیز کردن ها هستند. برای نگهداری عمومی، تنها چیزی که لازم است، پاک کردن سریع با یک پارچه خشک یا مرطوب است تا گرد و غبار و کثیفی را دور نگه دارد.

در الگوی دانه ظاهری یکنواخت دارند.

در مبلمان با روکش چوبی، تکه‌هایی از چوب واقعی روی یک فیبر یا تخته خرده چوب چسبانده می‌شود. این فرآیند یافتن نقش‌های بسیار زیبا در دانه‌های چوب و گنجاندن آن‌ها در زیبایی‌شناسی طراحی مبلمان را آسان می‌کند.

آنها پایدار هستند.

در نهایت، مبلمان با روکش چوبی سازگار با محیط زیست هستند. از آنجایی که تنها بیرونی ترین لایه مبلمان روکشی از چوب ساخته شده است، انتخاب مبلمان روکشی به جای مبلمان چوب طبیعی به حفظ منابع طبیعی کمک می کند.

تفاوت بین روکش چوب و چوب طبیعی

مبلمان چوب طبیعی جامد چیست؟

مبلمان چوب جامد مبلمانی است که کاملاً از چوب طبیعی ساخته شده است (به جز هر قسمتی از اثاثه یا لوازم داخلی فلزی و غیره). چوب طبیعی با همان بافت و طرح طبیعی و دفرمگی اغلب در طراحی روستیک پر کاربرد است.

مزایا:

ترمیم چوب جامد آسان تر است، زیرا اکثر اشکال آسیب را می توان با سنباده رفع کرد. در حالی که چوب های سخت جامد اغلب از نظر دوام بهتر از روکش ها عمل می کنند.

معایب:

فشار اتمسفر می تواند باعث انبساط چوب طبیعی شود و منجر به ترک یا شکاف در طراحی مبلمان شود. در حالی که اکنون بسیاری از طرح‌ها با سیستم‌هایی برای جلوگیری از چنین اتفاقی عرضه می‌شوند، همچنان توصیه می‌شود که قطعات چوب جامد برای مدت طولانی از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شوند.

بهترین برای: کسانی که به دنبال دوام، حداقل نگهداری و زیبایی کاملاً طبیعی هستند.

فواید چوب طبیعی

طبیعی است

چوب جامد فقط همین است - چوب. از ام دی اف یا تخته خرده چوب یا مواد مرموز ساخته نشده است. وقتی یک قطعه چوب جامد می‌خرید، دقیقاً می‌دانید که چه چیزی دریافت می‌کنید.

بادوام است

چوب جامد در دو نوع اصلی وجود دارد: چوب سخت و چوب نرم. در حالی که چوب سخت متراکم تر و کمتر در معرض آسیب نسبت به چوب نرم است، هر دو گونه از روکش ها بادوام تر هستند. بسته به مهارت قطعه (انواع و کیفیت پرداخت، برش، سخت افزار و سایر عواملی که در ساخت و ساز نقش داشته است)، مبلمان از چوب جامد می توانند برای نسل ها دوام بیاورند.

منحصر به فرد است.

یک قطعه چوب جامد با دیگری متفاوت به نظر می رسد، به لطف این واقعیت که در طبیعت، هیچ دو الگوی دانه شبیه به هم نیستند. چرخش ها، دایره ها، خطوط و نقاط در همه اشکال و اندازه ها ظاهر می شوند. در نتیجه، انتخاب میز یا میز قهوه خوری ساخته شده از چوب جامد مطمئنا طعمی منحصر به فرد به دکوراسیون منزل خصوصا دکوراسیون روستیک شما می بخشد.

چگونه تفاوت بین چوب جامد و روکش را تشخیص دهیم؟

  • آن را وزن کنید یا از یک سر آن را بلند کنید. اگر چوب جامد باشد، قطعه احساس سنگینی می کند و جابجایی آن دشوار است. اگر روکش باشد، سبک تر می شود.
  • بافت طبیعی. اگر فقط سطح صافی را احساس می کنید و برجستگی ها و برآمدگی های یک دانه طبیعی را احساس نمی کنید، به احتمال زیاد روکش است.
  • به دنبال اختلاف در دانه باشید. اگر متوجه شدید که سطح قطعه دارای طرح دانه های یکسان در همه طرف ها است، به احتمال زیاد روکش است. با این حال، اگر هیچ الگوی قابل توجه یا اضلاع متقارن نمی بینید، به احتمال زیاد چوب جامد است.

در متن بالا تفاوت بین چوب طبیعی جامد و مبلمان با روکش چوبی را بیان کردیم تا بتوانید بهترین انتهاب را در خرید خود داشته باشید.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید