09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

سبک جنوب غربی که به خاطر پالت‌های رنگی خاکی و لهجه‌های روستیک خود شناخته می‌شود، در دنیای دکوراسیون و طراحی خانه بسیار محبوب شده است. برگرفته از تأثیر تاریخ، فرهنگ و صنایع نساجی بومی، روش‌های ساخت شهرک‌نشینان اسپانیایی، و جذابیت روستایی «وحشی» غرب آمریکا، سبک جنوب غربی تاریخ بسیار طولانی‌تر و بسیار متنوع‌تری از آن چیزی که فکر می‌کنید دارد. در ادامه این مقاله مفصلا این سبک طراحی را بررسی خواهیم کرد.

سبک جنوب غربی چیست

تاریخچه سبک جنوب غربی

از نظر تاریخی، سبک جنوب غربی سه تأثیر عمده دارد:

مردمان بومی: مدتها قبل از ورود مهاجران به جنوب غربی آمریکا، این منطقه توسط قبایل بومی - به ویژه ناواهوها - سکونت داشت. ناواهوها سابقه بسیار طولانی در تولید پتوها و منسوجات زیبا و بافته شده دارند. سفال دست ساز و سبدهای بافته شده و کالاهای شخصی، مانند جواهرات فیروزه ای و اقلام چرمی. امروزه هنوز می توانید بسیاری از تأثیرات ناواهو را در سبک جنوب غربی مشاهده کنید. اگر می‌خواهید با لهجه‌های خانه ناواهو تزئین کنید، کالاهای خود را مستقیماً از صنعتگران و زنان ناواهو یا کسانی که در کشور ناواهو زندگی می‌کنند خریداری کنید. نه تنها مستقیماً از یک صنعتگر محلی حمایت می کند، بلکه اقتصاد محلی را نیز تقویت می کند.

مهاجران اسپانیایی: مهاجران اسپانیایی از اولین کسانی بودند که وارد جنوب غربی ایالات متحده شدند. از آنجا که جنوب غربی آب و هوای مشابه اسپانیا دارد، بسیاری از مهاجران از تکنیک های سنتی ساختمان سازی برای ساختن خانه های جدید خود استفاده کردند. این ساکنان با استفاده از مصالح موجود در منطقه، مانند خشت (برای دیوارها) و خاک رس قرمز (برای کاشی های سقف)، سبک ساختمانی خود را در سراسر منطقه تبلیغ کردند. برخی از عناصر کلیدی سبک استعماری اسپانیایی شامل دیوارهای گچی سفید و ضخیم، کاشی های سقف سفالی قرمز، تیرها و لهجه های چوبی و پالت های رنگی خاکی است.

غرب آمریکا: نماد "غرب وحشی" نیز تأثیر عمده ای در دکوراسیون خانه امروزی جنوب غربی دارد. از آنجا که بسیاری از شهرک نشینان آمریکایی به مناطق گرم و خشن با مقدار بسیار کمی رسیدند، مجبور بودند به آنچه در دسترسشان بود بسنده کنند. اقلامی که زمانی سودمند تلقی می شدند - مانند قالیچه های پوست گاو، مبلمان روستیک، چوبی و لهجه های فلزی چکش خورده - اکنون عناصر کلیدی در سبک جنوب غربی هستند.

سبک جنوب غربی چیست

عناصر سبک جنوب غربی

وقتی نوبت به تزیین خانه می رسد، باید همیشه از لمس شخصی خود استفاده کنید و مبلمان، لهجه ها و دکوری را متناسب با سبک زندگی خانواده خود بگنجانید. با این حال برخی از عناصر کلیدی برای سبک جنوب غربی وجود دارد، اگر واقعاً می‌خواهید ظاهری روستایی و خاکی داشته باشید:

دیوارهای سفید

دیوارهای ساده و سفید مانند یک خانه سنتی استعماری اسپانیایی، را ایجاد کنید. یک پس زمینه ساده هر گونه بافته های پر جنب و جوش، لهجه های خاکی رنگ یا تکه های چوبی را در خانه شما به نمایش می گذارد. به علاوه، دیوارهای سفید می توانند فضای تاریک تر را روشن کنند.

پالت رنگ های خاکی

سفالی، قهوه‌ای و فیروزه‌ای رنگ‌هایی هستند که معمولاً در دکوراسیون جنوب غربی می‌بینید - و دلیل خوبی هم دارد: آن‌ها از محیط بیابان اطراف تقلید می‌کنند و به موادی که قبایل و مهاجران بومی در دسترس داشتند ادای احترام می‌کنند. به راحتی می توانید یک پالت رنگی خاکی تر را با لهجه های پر جنب و جوش تر، مانند منسوجات بافته شده (فرش، بالش، و پتو) و گلدان ها یا آینه های برنجی یا مسی ست کنید.

لایه بندی بافت ها

لایه بندی بافت های مختلف می تواند به خانه شما عمق و بعد ببخشد. سعی کنید یک فرش بافته شده پر جنب و جوش را با مبلمان روکش چرمی، بالش های پوست گاو یا پوست گوسفند و یک میز قهوه خوری یا میز کناری چوبی محکم ست کنید.

مبلمان چوبی

مبلمان و لهجه های چوبی که زمانی مفید بودند، می توانند حال و هوای فوق العاده روستایی به خانه شما ببخشند. اغلب تیرهای سقفی چوبی را در خانه‌های جنوب غربی می‌بینید؛ زیرا به‌طور سنتی، خانه‌های خشتی با تزئینات تکمیل نمی‌شوند، بنابراین تیرها از دیوارها و سقف‌ها پشتیبانی می‌کنند.همچنین میزها، صندلی‌ها و کمدهای چوبی سنگین. از مخلوط کردن روکش های چوبی نیز نترسید. این فقط یک لایه زیبا به فضای شما می بخشد.

سبک جنوب غربی چیست

عناصر طبیعی

اگر جمجمه شاخ دراز مورد علاقه شما نیست؛ (اگرچه باید بگوییم که آنها روی شومینه، تخت یا میز فوق العاده به نظر می رسند) فضای خود را با عناصر طبیعی دیگر برجسته کنید. مراقبت از کاکتوس ها فوق العاده آسان است، در حالی که می توانند رنگ و بویی را به اتاق اضافه کنند.

سبک جنوب غربی چیست

فلزات چکش کاری شده

یکی دیگر از وسایل کاربردی دیگر که دکور خانه از بین رفته است، چراغ های فلزی چکش خورده بوده که معمولاً در خانه های جنوب غربی یافت می شود. سعی کنید از روکش های مختلف مانند برنز کهنه، مس یا برنج برای رنگ و بافت اضافی استفاده کنید.

وقتی نوبت به دکوراسیون جنوب غربی می رسد، از آزمایش کردن نترسید. فروشگاه کالاهای خانگی مورد علاقه شما می تواند منبع عالی برای قطعات برجسته باشد.

در متن بالا به معرفی سبک طراحی جنوب غربی و بیان ویژگی های آن پرداختیم.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید