09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

سبک روستیک فرانسوی به عنوان ترکیبی از دکوراسیون روستایی و شیک با الهام از خانه‌های حومه فرانسه تعریف می‌شود. این یک سبک محبوب در سراسر جهان است، زیرا ظرافت و طرح جذابی را رقم می زند. در ادامه این مقاله سبک دکوراسیون روستیک فرانسوی را بطور کامل معرفی می کنیم.

سبک دکوراسیون روستیک فرانسوی

ویژگی های سبک دکوراسیون روستیک فرانسوی

سه ویژگی متمایز این سبک شامل موارد زیر است:

  • پارچه های طرح دار نرم در رنگ های خاموش
  • اثاثیه و لوازم جانبی نقاشی شده و قدیمی
  • مقدار زیادی چوب و سایر مواد طبیعی

ممکن است این نوع دکور را به نام سبک استانی را نیز بشنوید. سبک استانی به عنوان ظاهری کمی رسمی تر و زیباتر شناخته می شود. برخی از عناصر آن، مانند رنگ‌های غنی، الگوهای برجسته و لهجه‌های طلایی آن را می‌توان در سبک روستایی فرانسوی گنجاند.

رنگ ها، چاپ ها و مواد

رنگ‌های این سبک را می‌توان در سمت گرم با رنگ‌هایی که شدت متوسط تا کم دارند، یافت. به رنگ های زرد ملایم، صورتی گرم، آبی و کرم برای اتاق خود فکر کنید. پارچه‌های سبک فرانسوی به دلیل داشتن رنگ‌های اشباع‌تر، مانند رنگ غروب آفتاب و قرمز آجری عمیق که رنگدانه‌های موجود در خاک رسی طبیعی منطقه را به یاد می‌آورند، معروف هستند.

الگوهای سنتی که روی پارچه های نخی یا کتان چاپ می شود که برای اثاثه یا لوازم داخلی، پارچه فروشی، رومیزی و کاغذ دیواری در اتاق های روستایی فرانسه استفاده می شود نیز از دیگر ویژگی هایاین سبک است.

مبلمان

کلید مبلمان به سبک روستیک فرانسوی راحتی و سبک است. صندلی‌های روکش همیشه کوسن‌های نرم و دنج دارند. سایر اثاثیه‌ها، مانند میزها و صندوق‌ها، معمولاً قطعات چوبی ساده و برازنده‌ای هستند که اغلب دارای نوعی کنده کاری هستند که بر منحنی‌های مبلمان تأکید می‌کنند. مبلمان همچنین با روکش های رنگ آمیزی شده و اغلب سفید شده مشخص می شود. برای به دست آوردن این سبک می توانید از رنگ شیری یا سفید برای ترکیب با مبلمان استفاده کنید.

نکته

اکسسوری‌ها و لوازم جانبی فرفورژه یا فلز زنگ‌زده اغلب با اثاثیه روستایی فرانسوی ست می‌شوند.

معماری

معماری این سبک مستقیماً از حومه استانی فرانسه گرفته شده است. در اینجا محبوب ترین عناصر معماری داخلی این سبک آمده است:

  • تیرهای سقفی چوبی نما
  • کف سنگ طبیعی، چوب یا آجر
  • ظاهر فرسوده

خانه‌های روستایی فرانسوی از سنگ، چوب و رنگ‌های خاموش در معماری بیرونی خود نیز استفاده می‌کنند.

آشپزخانه ها

آشپزخانه در این سبک هم راحت و هم پیچیده است. کابینت ممکن است مانند مبلمان معمولی با قالب گیری و کنده کاری به نظر برسد. آشپزخانه‌های معمولی به این سبک دارای ویژگی‌های شیک و قدیمی هستند، از جمله شیشه‌ها و بطری‌های زیبای قدیمی که اقلام انباری را در خود جای می‌دهند، تابلوهای عجیب و غریب برای تزئین دیوار، قفسه‌های قابلمه‌ای فرفورژه و گلدان‌های مسی فراوان. آشپزخانه های مدرن فرانسوی به خاطر هودهای خاص و تزئینی خود معروف هستند.

اتاقهای پذیرایی

یک لوستر روستایی از چوب یا فلز آسیب دیده با لامپ های شمعدانی در یک اتاق غذاخوری سنتی روستایی فرانسوی ضروری است. یک میز ناهارخوری چوبی با رنگ روشن تر که با صندلی های سفید رنگ، قدیمی یا نامتجانس احاطه شده است، ظاهری معمولی و دلپذیر را به ارمغان می آورد.

اتاق های نشیمن

مطبوع و سفید سبک اتاق‌های نشیمن روستایی فرانسوی را توصیف می‌کند. در اتاق نباید پارچه یا مبلمان تیره و سنگین وجود داشته باشد. این اتاق نشیمن سبک با ترکیبی نشاط آور و زیبا از پارچه های طرح دار و مبلمان نقاشی شده مهمانان را به خود جلب می کند. از پرده های توری شفاف استفاده کنید تا به نور اجازه عبور داده شود و در عین حال حفظ حریم خصوصی را فراهم کند. برای لمسی عجیب و غریب، یک نیمکت آهنی در باغچه با بالش‌هایی در زیر پنجره جلویی قرار دهید تا ظاهری شبیه به یک صندلی معمولی در پنجره داشته باشد.

اتاق های خواب

یک اتاق خواب روستیک فرانسوی، زنانه و نرم با ترکیبی از عناصر شیک کلبه ای و آرامش بخش وینتیج است. یک لوستر کریستالی کوچک را در جایی در اتاق اضافه کنید، لایه‌هایی از ملافه‌های سفید نرم و توری با روشویی و پرده‌ها، و یک تخته سر ساخته شده از چوب آسیب دیده یا یک دروازه آهنی قدیمی، و می‌توانید یک اتاق خواب زیبا را بسازید. از یک نیمکت فلزی قدیمی در انتهای تخت به عنوان قسمت نشیمن استفاده کنید. اتاق خواب مکان مناسبی برای کمدهای رنگ شده است.

حمام ها

همانطور که یک اتاق خواب در این سبک ظاهری زنانه دارد، حمام با همان دکور نیز چنین است. یک لوستر کریستالی کوچک، دیوارکوب هایی به سبک شمعدان، یک آینه با قاب طلایی با کمی کنده کاری، و یک وان پنجه ای قدیمی با هم ترکیب می شوند تا حمام روستایی فرانسوی عالی را ایجاد کنند. برای داشتن یک حس معمولی، از جا حوله ای فرفورژه استفاده کنید.

در متن بالا سبک روستیک فرانسوی را تعریف کرده و ویژگی های آن در قسمت ها مختلف منزل را بر شمردیم.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید