09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

جنبش مدرنیسم با دور شدن از استفاده از مصالح ساختمانی و طراحی سنتی مانند چوب، سنگ و آجر شروع به گسترش کرد و در عوض شروع به تمرکز بر مواد صنعتی از جمله شیشه، فولاد و بتن کرد.

این اصل شاهد ظهور طراحی مدرن و سبکی بود که امروزه می شناسیم و همچنان از آن استفاده می کنیم. از نمای کاملاً سفید مینیمالیسم، صنعت گرایی و فضای داخلی اسکاندیناویایی گرفته تا اشکال غنی تر و جسورانه تر مدرن روستایی، میانه قرن و ...

طراحی داخلی مدرن با خطوط تمیز، فرم هندسی، فضاهای روشن، عملکرد و ذخیره سازی شکل گرفته است. در زیر برخی از مفاهیم پشت سبک طراحی مدرن، نحوه تشخیص هر رویکرد و نحوه ایجاد این سبک در دکوراسیون خانه را بررسی می کنیم.

سبک ها و طراحی داخلی مدرن

انواع سبک ها در طراحی داخلی مدرن

مینیمالیسم

مینیمالیسم در واقع ساده کردن اجزای زندگی است.

مینیمالیسم با ایجاد اتاقی که در آن هر قطعه مبلمان، قفسه، کمد یا اثر هنری عملکردی متمایز و ضروری در فضا داشته باشد، سبک زندگی روشنی را برای صاحب خانه فراهم می کند.

در فضای داخلی مینیمالیستی، قطعات به این دلیل انتخاب می شوند که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

مینیمالیسم به ذهن ما اجازه می دهد تمرکز کند، فکر کردن و مشاهده دنیای اطرافمان راحت تر است. مخصوصاً وقتی حواس‌مان به رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پرمشغله پرت می‌شود، به خانه‌هایی نیاز داریم که به ما کمک می‌کنند تا با شفافیت احساس راحتی کنیم، این طراحی به دستیابی به آن کمک می‌کند.

برای ایجاد فضای مینیمالیستی در خانه خود، این قوانین را در نظر بگیرید. اتاق های مرتب با انباری مشخص، خطوط تمیز و رنگ های طبیعی یا تک رنگ. هر چیزی در اتاق باید هدف و مکان داشته باشد. تزئینات غیر ضروری، آثار هنری یا موارد اضافی باید حذف شوند.

سبک داخلی صنعتی

طراحی داخلی صنعتی از ظاهر و احساس متمایز کارخانه ها، انبارها و سازه های تولیدی قرن بیستم سرچشمه می گیرد.

زیبایی شناسی طراحی صنعتی بر ساختار و فرم معماری سابق این فضاها نور می تاباند. نمایان کردن جزئیات داخل یک ساختمان، از جمله دیوارهای آجری، لوله‌ها، کانال‌ها و چارچوب‌های چوبی، کف‌پوش بتنی، پنجره‌ها و دربها با قاب فولادی و باز کردن فضاهای نشیمن برای ایجاد سقف‌های بلند و اتاق‌های پلان باز بزرگ از ویژگی های این سبک است.

برای بازسازی خانه خود، هنگام فکر کردن به طراحی صنعتی موارد زیر را در نظر بگیرید. نشیمن با پلان باز تقریباً شبیه به این ظاهر است. از دیوارهای سنگی یا آجری، کف‌های بتنی و پنجره‌ها و درها ی کف تا سقف استفاده کنید. داشتن فضای بزرگ برای کار به شما این امکان را می دهد که مبلمان، فرش ها و آثار هنری در اندازه های سخاوتمندانه و چشمگیر را به نمایش بگذارید. گرما در این فضاهای بزرگ حیاتی است، بنابراین یک پالت طبیعی و بافت های ارگانیک مانند چوب و چرم را انتخاب کنید.

سبک ها و طراحی داخلی مدرن

سبک اسکاندیناوی

در کنار سایر مکاتب فکری طراحی مدرن، طراحی اسکاندیناوی تضمین می کند که کارایی و سادگی در هسته آن قرار دارد. به طور سنتی از کشورهای دانمارک، سوئد و نروژ، طراحی اسکاندی تا حدودی رد دنیای قدیم بود، زیرا استعمار و قدرت اشرافی پس از جنگ های جهانی اول و دوم شروع به زوال کردند. دموکراسی، ثروت و دستیابی به چیزهای زیبا دیگر فقط در اختیار بزرگان نبود، بلکه در دسترس همگان قرار گرفت.

طرح اسکاندی میراث اروپای شمالی را منعکس می‌کند و تا حد امکان از نور و انعکاس آن در داخل استفاده می‌کند. این امر با استفاده از کفپوش سفید، دیوارها و پالت های خنثی ایجاد می شود. گرما با استفاده از مواد طبیعی به فضا وارد می شود. چوب، سنگ، پشم و کتان و فضاها نامرتب و ساده هستند. مبلمان شیک هستند، اغلب از چوب و چرم و مدرن ساخته می شوند. بیش از حد وجود ندارد، سادگی، کاربردی بودن و راحتی، کلیدی برای تقویت این طراحی در خانه هستند.

سبک ها و طراحی داخلی مدرن

روستایی مدرن

این سبک بر اساس اصول طراحی داخلی مدرن کار می کند. در سبک روستیک مدرن ترکیب خطوط تمیز از نظر عملکرد و ذخیره سازی، افزودن بافت های طبیعی و جزئیات عتیقه اساسی است. ساختمان‌های قدیمی می‌توانند به زیبایی با این طراحی کار کنند زیرا سازه‌های باستانی پس‌زمینه زیبایی را ارائه می‌دهند، اما ساختمان‌های مدرن نیز می‌توانند با ترکیب مبلمان و اثاثیه قدیمی، ظاهری روستایی داشته باشند. چوب به دلیل طبیعت ارگانیک زیبا و جذابیت خام در این طراحی یک ماده مهم است.

عتیقه ها یکی دیگر از عناصر مهم در یک محیط روستایی هستند که به یک فضا عمق، داستان و شخصیت می بخشند.

سبک ها و طراحی داخلی مدرن

سبک حداکثر گرایی یا ماکسیمالیست

مانند تمام مدها و سبک‌ها، همه چیز به مرور زمان می‌آید و می‌رود و ماکسیمالیسم به عنوان طرح متضاد مینیمالیسم در نظر گرفته می‌شود. رنگ‌های سفید آرام، تزئینات کم‌رنگ و کمتر فلسفه مینیمالیسم کاملاً با ماکسیمالیسم کنار گذاشته می‌شود، زیرا رنگ و تزئینات بیشتر جنبه‌های اصلی این طراحی هستند. با این حال، مبلمان، رنگ، الگو، منسوجات و مجموعه ها بدون فکر و وضوح روشن اضافه نمی شوند.

ماکسیمالیسم مجموعه ای از لایه ها است و این سازماندهی برای تأثیر کلی کاملاً حیاتی است و راحتی و کنجکاوی رنگارنگ را تولید می کند. با آهسته ساختن مجموعه‌ها، چه گیاهان آپارتمانی، چه کتاب‌های عتیقه یا مجسمه‌های سرامیکی، در نهایت جلوه‌ای ارگانیک لایه‌ای ایجاد خواهید کرد.

ماکسیمالیست بودن به این معناست که با روحیه خود حرکت کنید، نه ترس از اشتباه کردن، بلکه وقت گذاشتن. به یاد داشته باشید که این سبک بر پایه رنگ است، پس لایه‌ها را بالا ببرید و به دنبال آن بروید. برای اینکه چیزهای بیش از حد ساختگی به نظر نرسند، اجازه دهید همه چیز به طور طبیعی اتفاق بیفتد.

استفاده از رنگ‌ها و الگوهای متعدد کلیدی است، اما استفاده از یک رنگ یا تن را به عنوان یک موضوع ارتباطی در سرتاسر در نظر بگیرید، این کار باعث ایجاد حس تعادل در اتاق می‌شود. مقیاس و نوع مبلمان در یک فضای ماکسیمالیستی اهمیتی ندارد، ترکیب مدرن با میانه قرن یا عتیقه در این طراحی بسیار زیبا خواهد بود.

سبک ها و طراحی داخلی مدرن

اواسط قرن

سبک اواسط قرن در چند دهه اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به ویژه به این دلیل که مبلمان این دوره هنوز هم می توانند با قیمتی مقرون به صرفه انتخاب شوند، و این اساساً همان چیزی است که طراحی مبلمان در اواسط قرن ایجاد شد.

پس از دو جنگ جهانی، گسترش شهرنشینی آغاز شد و تقاضا برای مبلمان مدرن با آن افزایش یافت.

طراحی معمولی آن دوران، که تقریباً از دهه 1920 تا دهه 60 و 70 را در بر می گرفت، در آغوش گرفتن فناوری های مدرن روز بود، ظاهری زیبا اما شیک و تمیز بود، روی یک تکه مبلمان چوبی پایه های متناسب را در نظر بگیرید. با پیشرفت در تولید موادی از جمله تخته سه لا، فایبر گلاس و فلز مورد استفاده قرار گرفت و به ژانر ثابت که کاربردی، مقرون به صرفه و معمولی بود افزود.

اواسط قرن برای فضای داخلی قرن 21 بسیار سازگار است، مبل های راحت، در کنار میز و صندلی های این دوران به راحتی در خانه های امروزی قرار میگیرند. رنگ‌های گرم و ملایم نارنجی، زرد، سبز یا خاکستری و عناصر طبیعی مانند چوب، آجر و سنگ به زیبایی با خطوط براق و مبلمان میانه قرن ترکیب میشوند.

در متن بالا انواع سبک های طراحی مدرن را که امروزه محبوبیت دوچندانی پیدا کردند را بررسی کردیم.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید