09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

طراحی دکوراسیون خانه یک فرصت باورنکردنی است. شما باید فضایی ایجاد کنید که کاملاً با ترجیحات و سبک زندگی شما سازگار باشد.

اما از کجا شروع می کنید؟ چگونه تصمیم می گیرید چه چیزی را در خانه خود قرار دهید، و چگونه نقشه هایی را ایجاد می کنید که یک معمار یا سازنده بتواند دنبال کند؟

نگران نباشید برای این طراحی لازم نیست حرفه ای باشید. فقط چند مرحله ساده را دنبال کنید تا چشم انداز خود را به برنامه های دقیقی تبدیل کنید که یک پیمانکار بتواند با آنها کار کند.

طراحی دکوراسیون خانه

در این مقاله روش های طراحی دکوراسیون خانه را بررسی میکنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونه یک خانه طراحی کنیم؟

در بیشتر موارد، طراحی یک خانه به این معنی است که شما با یک معمار برای ترسیم نقشه های خود کار خواهید کرد.

معمار تجربه و تخصص را روی میز می آورد. آنها می دانند چه چیزی واقع بینانه است و می توانند به شما در مورد مشکلات احتمالی در طراحی هشدار دهند.

آنها ممکن است دیدگاهی داشته باشند که شما ندارید - برای مثال، آنها می توانند به شما بگویند که آیا یک ویژگی طراحی ارزش فروش مجدد خانه را افزایش یا کاهش می دهد.

چه معمار داشته باشید چه نداشته باشید، مراحل زیر به شما کمک می کند تا طرحی عالی را ایجاد کنید.

مراحل طراحی خانه

بودجه خود را برای طراحی خانه مشخص کنید

بودجه شما بر هر تصمیم دیگری که می گیرید تأثیر می گذارد.

در طول فرآیند طراحی، احتمالاً باید در مورد اینکه کدام آیتم‌های لیست علاقه‌مندی‌ها واقعاً نیاز دارید و کدام‌ها واقع بینانه نیستند، بحث‌های سختی داشته باشید.

مقداری از بودجه خود را برای مشکلات غیرمنتظره کنار بگذارید. هیچ چیز کاملاً طبق برنامه پیش نمی‌رود، و نمی‌خواهید یک مسئله غافلگیرکننده شما را مجبور کند از بودجه خود صرف نظر کنید.

موقعیت خانه خود را در نظر بگیرید

موقعیت خانه و نحوه جهت گیری آن بر طراحی داخلی خانه شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، برخی از طرف‌های خانه نور طبیعی بیشتری نسبت به سایرین دریافت می‌کنند و این ممکن است بر جایی که هر اتاق را قرار می‌دهید، تأثیر بگذارد.

قبل از هر تصمیمی، خود را با قوانین ساختمانی محلی آشنا کنید. ممکن است محدودیت هایی در مورد مکان و نحوه ساخت خانه خود وجود داشته باشد.

به صرفه جویی در انرژی فکر کنید. در آب و هوای خنک، آفتاب مستقیم هزینه های گرمایش را کاهش می دهد. در آب و هوای گرمتر، قرار دادن خانه در مکانی با سایه بیشتر سودمند است.

درختان و پرچین های بلند می توانند سایه و سدی در برابر باد ایجاد کنند. فراموش نکنید که درختان کوچکتر بزرگتر می شوند و جلوی نور خورشید را می گیرند. .

نحوه دسترسی به خانه خود را در نظر بگیرید. درجه بندی اضافی یا یک مسیر طولانی نیز می تواند به هزینه ها اضافه کند.

در نهایت، در مورد منظره فکر کنید. وقتی قهوه صبح خود را می نوشید، می خواهید چه چیزی را از پنجره ببینید؟

طراحی دکوراسیون خانه

خانه خود را با سبک زندگی خود مطابقت دهید.

وقتی خانه خود را طراحی می‌کنید، می‌توانید چیزی منحصربه‌فرد ایجاد کنید که متناسب با شیوه زندگی خود باشد. به سبک زندگی خود فکر کنید و اینکه چگونه خانه رویایی شما باید آن را منعکس کند.

مثلا

  • خانه شما بزرگ باشد یا کوچک؟ چند اتاق خواب نیاز دارید؟
  • آیا کسی از خانه کار می کند؟ چقدر فضا برای دفتر خانه مدرن خود نیاز دارید؟
  • در این مرحله، باید فهرستی از اتاق‌ها و ویژگی‌های اصلی مورد نیاز خانه‌تان تهیه کنید. در مورد هر اتاق یادداشت بردارید، مانند:
  • چقدر باید بزرگ باشد؟
  • آیا باید به اتاق دیگری (مانند اتاق خواب اصلی و حمام) متصل شود؟
  • آیا مهم است که اتاق ساکت باشد؟
  • چقدر نور طبیعی به اتاق نیاز دارید؟
  • چه نوع مبلمانی در اتاق قرار می گیرد؟

سبک خانه خود را انتخاب کنید

شما باید ایده ای از سبکی که می خواهید داشته باشید.

به عنوان مثال، طراحی سنتی تریا دکوراسیون روستیک را تصور می کنید یا مدرن؟ خانه هایی با معماری سنتی معمولا سقف های بلند و نوک تیز با شیروانی دارند و با مصالحی مانند آجر، چوب، گچ کاری یا سنگ ساخته می شوند. پنجره ها کوچک و رنگ های غنی هستند.

خانه های مدرن معمولا دارای رنگ های خاموش، پنجره های بزرگ و خطوط تمیز هستند. آنها ممکن است از موادی مانند فولاد یا بتن مسلح استفاده کنند.

یکی دیگر از تفاوت های کلیدی پلان طبقه است. در طراحی سنتی خانه، فضا به اتاق های جداگانه و تک منظوره تقسیم می شود. خانه‌های مدرن اغلب دارای پلان‌های مفهومی باز با دیوارهای جداکننده کمتر و اتاق‌هایی هستند که اهداف متعددی را انجام می‌دهند.

اگر مطمئن نیستید که می‌خواهید خانه‌تان چه شکلی باشد، در مورد برخی از رایج‌ترین سبک‌های معماری تحقیق کنید تا ایده بگیرید.

این سبک ها عبارتند از:

  • امروزی
  • مدرن میانه قرن
  • روستیک
  • مدیترانه ای
  • صنعتی
  • خانه مزرعه
  • مینیمال

حتی اگر مطمئن نیستید که چگونه سبک دلخواه خود را تعریف کنید، تعدادی عکس از خانه هایی که دوست دارید با معمار خود به اشتراک بگذارید، هنگام تهیه خلاصه طراحی خود در مرحله پنجم جمع آوری کنید.

طراحی دکوراسیون خانه

مختصری برای معمار بنویسید

اگر با یک معمار کار می کنید، یک خلاصه طراحی برای او ایجاد کنید. خلاصه طراحی سندی است که چشم انداز شما و نیازهای شما را برای فضا مشخص می کند. هرچه اطلاعات بیشتری به معمار بدهید، آنها مجهزتر خواهند بود تا به شما در ایجاد خانه عالی خود کمک کنند.

اطلاعات زیر را در نظر بگیرید:

الف. بودجه و چارچوب زمانی

معمار باید بداند که در مرحله اول چه بودجه ای تعیین کرده اید.

همچنین به آن‌ها اطلاع دهید که چقدر زمان می‌خواهید برای پروژه صرف کنید. اگر مطمئن نیستید که چه مدت باید اجازه دهید، حدس بزنید و هنگامی که به معمار خلاصه می دهید، آن را با او در میان بگذارید.

سبک زندگی

نحوه استفاده از خانه جدیدتان را شرح دهید. کارهای روزمره خود را مرور کنید و هر چیزی که در مورد آنچه در یک فضای زندگی به آن نیاز دارید را یادداشت کنید.

در اینجا چند سوال برای شروع شما وجود دارد:

  • چند نفر در خانه زندگی خواهند کرد؟
  • آیا شما حیوان خانگی دارین؟
  • آیا کسی از خانه کار خواهد کرد؟
  • آیا کسی در خانواده شرایط دسترسی خاصی دارد؟
  • بیشتر روی آرامش تمرکز می کنید یا سرگرمی؟
  • آیا به گاراژ نیاز دارید؟ چند ماشین؟
  • نیازهای گرمایش و سرمایش شما چیست؟

اگر در مورد خانه فعلی یا مکان‌های قبلی‌تان که زندگی می‌کرده‌اید چیزی را دوست دارید یا نمی‌پسندید، می‌توانید آن را در توضیح سبک زندگی نیز قرار دهید.

نگران نباشید که آیا اطلاعات زیادی را درج می کنید. معمار می خواهد تصویر روشنی از اینکه چه کسانی در خانه زندگی می کنند و برای احساس خوشبختی در خانه به چه چیزهایی نیاز دارند به دست آورد.

الزامات اتاق

با فهرست کردن اتاق هایی که باید در خانه خود داشته باشید شروع کنید. شما باید یک لیست خوب از مرحله سوم داشته باشید.

اتاق ها را یکی یکی مرور کنید و در مورد نیازهای خود برای هر کدام بنویسید.

آیا به این فکر می کنید که می خواهید پنجره های اتاق نشیمن شما به کدام جهت باشد؟ آشپزخانه چقدر باید بزرگ باشد؟ آیا می خواهید حمام متصل به اتاق خواب اصلی داشته باشید؟

پلان طبقه

یک معمار می تواند اطلاعات مختصر شما را بگیرد و برای خانه شما نقشه بکشد. اما اگر می خواهید کنترل بیشتری بر طراحی داشته باشید، می توانید پلان های کف خود را نیز بسازید. در مرحله بعدی درباره ایجاد یک پلان طبقه بیشتر بحث خواهیم کرد.

همچنان ایده خوبی است که با یک معمار کار کنید. آنها ممکن است پیشنهادهایی داشته باشند تا طراحی شما را واقعی تر یا راحت تر کنند. آنها همچنین با مقررات محلی و بازار مسکن آشنا هستند.شما و معمار می توانید با هم بر روی تغییرات نهایی در طراحی خانه خود کار کنید.

در متن بالا موارد مهمی که لازم است در طراحی خانه قبل از ساخت رد نظر بگیرید را بررسی کردیم.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید