09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

وقتی نوبت به خرید پنجره مناسب برای خانه شما می رسد، باید به عوامل مختلفی فکر کنید تا مطمئن شوید که تصمیم شما درست است. همه چیز از دانستن ترجیحات طراحی شما، دوام مواد و حتی هزینه باید به طور کامل ارزیابی شود.

انواع مختلف پنجره ها اهداف مختلفی را هم در کارکرد و هم در طراحی داخلی اعم از دکوراسیون مدرن تا دکوراسیون روستیک انجام می دهند. در ادامه این مقاله انواع متریال مناسب برای قاب پنجره را بررسی می کنیم.

متریال مناسب برای قاب پنجره

انواع متریال قاب پنجره

پنجره چوبی

پنجره چوبی یکی از رایج ترین انواع پنجره ها در بازار است. به دلیل رایج بودن پنجره‌های چوبی، معمولاً ارزان‌تر هستند و انواع مختلفی دارند.

مزایای پنجره چوبی

برجسته ترین مزیت تهیه پنجره های چوبی این است که می توانید بین انواع مختلف چوب یکی را انتخاب کنید و آن را به دلخواه تطبیق دهید. اگر می‌خواهید قاب شما محکم و ماندگار باشد، می‌توانید از چوب ماهون تا بلوط و حتی سرو اسپانیایی انتخاب کنید. پنجره های چوبی نیز ظاهری روستیک و طبیعی به خانه شما می بخشد که آن را از نظر زیبایی شناسی دلپذیر می کند.

معایب پنجره چوبی

یکی از معایب تهیه پنجره های چوبی این است که می تواند در معرض آسیب حشرات باشد. رطوبت نیز نقش مهمی در ماندگاری آن دارد، بنابراین باید آن را در نظر داشته باشید.

متریال مناسب برای قاب پنجره

پنجره وینیل

وینیل یک ماده مصنوعی است که از ترکیب پلاستیک و رزین ساخته شده است. یکی از پرکاربردترین مصالح برای خانه و عناصر ساختمانی است.

اگر می خواهید چیزی نسبتاً ارزان برای خرید و نگهداری داشته باشید، تهیه پنجره های وینیل یک انتخاب عالی است. از آنجایی که آنها مانند اکثر پنجره های چوبی به رنگ آمیزی یا تکمیل نیاز ندارند، در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه هستند.

مزایا

چیزی که پنجره‌های وینیلی را از بقیه جدا می‌کند، ویژگی‌های عایق برجسته آن‌ها است. به همان اندازه چوب عایق می شود و اگر عایق فوم اضافه شده روی آن قرار دهید، عملکرد بهتری نیز دارد. اگر در نزدیکی شهری زندگی می‌کنید که ماشین‌ها همیشه از کنار شما می‌گذرند، پنجره‌های وینیلی می‌توانند به طور بسیار مؤثری صدا را مسدود کنند. اکثر پنجره‌های وینیلی دارای مقاومت در برابر ضربه هستند، به این معنی که به این زودی‌ها نمی‌شکنند.

معایب

پنجره های وینیلی با کیفیت بالا می توانند بین 20 تا 40 سال دوام بیاورند، به این معنی که به این زودی ها نیازی به تعویض نخواهید داشت! یکی از نکات منفی پنجره های وینیل این است که در برابر آب و هوای سرد بسیار مناسب نیست. اگر دما به زیر 10- درجه سانتیگراد کاهش یابد، با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد.

متریال مناسب برای قاب پنجره

پنجره فولادی

محبوبیت پنجره های فولادی در سال های اخیر افزایش یافته است و دلیل خوبی هم دارد. این نوع پنجره مدرن برای نگهداری خانه شما عالی است و حتی در ساختمان های اداری حرفه ای و پیچیده به نظر می رسند.

مزایا

دلایل زیادی وجود دارد که چرا پنجره‌های فولادی اخیراً مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما یکی از آنها به دلیل همه کاره بودن آن است. پنجره های فولادی می توانند با هر طراحی و زیبایی شناسی خانه مطابقت داشته باشند، اگرچه برای خانه های مدرن تر بسیار بهتر به نظر می رسند. اگر نمی خواهید پنجره های شما ظاهر کلی خانه شما را خراب کند، پنجره های فولادی عالی هستند!

نصب و تنظیم پنجره های فولادی نیز آسان است، بنابراین لازم نیست نگران مناسب بودن آن باشید. از نظر دوام و طول عمر، پنجره‌های فولادی عالی هستند. از آنجایی که این پنجره از فولاد ساخته شده است، می تواند با سهولت نسبی در محیط های سخت دوام بیاورد. هزینه های تعمیر و نگهداری نیز نباید مشکلی ایجاد کند زیرا مجبور نیستید پنجره های فولادی را رنگ کنید.

معایب

یکی از مشکلاتی که هنگام تهیه پنجره های فولادی باید مراقب آن باشید زنگ زدگی است. اگر در کنار ساحل یا در منطقه ای با رطوبت زیاد زندگی می کنید، داشتن پنجره های فولادی انتخاب عاقلانه ای نیست.

متریال مناسب برای قاب پنجره

پنجره شیشه ای

اگر می‌خواهید خانه‌تان به خوبی عایق‌بندی شده و ظاهری مدرن داشته باشد، پنجره‌های شیشه‌ای برای شما مناسب هستند. شیشه سبک وزن است و به دلیل تغییرات دما در برابر انبساط یا انقباض مقاوم است. صرف نظر از اینکه در مکانی با گرما یا سرمای شدید زندگی می کنید، پنجره های شیشه ای مقاوم خواهند بود.

مزایا

سادگی پنجره های شیشه ای یکی از جذابیت های آن است - می تواند با طراحی هر خانه ای مطابقت داشته باشد و آن را بیشتر تقویت کند. اگر به درستی از پنجره های شیشه ای مراقبت کنید، می تواند تا 20 تا 60 سال برای شما دوام بیاورد!

معایب

نقطه ضعف خیره کننده ای که با داشتن پنجره های شیشه ای همراه است این است که می تواند فوق العاده شکننده باشد. هنگامی که نیروی کافی اعمال شود، می تواند به راحتی خرد شود - با این حال، این بستگی به لایه بندی دارد.

متریال مناسب برای قاب پنجره

پنجره آلومینیومی

پنجره‌های آلومینیومی کم کم به محبوبیت مردم تبدیل می‌شوند. به دلیل هزینه نگهداری کم و عملکرد شگفت انگیزی که با پنجره های آلومینیومی ارائه می شود در سال های اخیر جذابیت زیادی پیدا کرده است. آلومینیوم یکی از قابل اعتمادترین موادی است که می توانید هنگام تهیه یک پنجره روکش دار انتخاب کنید.

مزایا

فوق العاده همه کاره است و می توان آن را به هر رنگی که بخواهید رنگ آمیزی کرد. آب و هوای معتدل جایی است که پنجره‌های آلومینیومی می‌درخشند - در آن آب و هوا، می‌تواند صدها سال دوام بیاورد!

قیمت پنجره های آلومینیومی مشابه پنجره های چوبی است و برخی از آنها حتی ارزان تر هستند. حتی نگهداری زیادی هم نمی خواهد. آلومینیوم در برابر ترک و فرورفتگی مقاوم است، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید!

معایب

پنجره های آلومینیومی در انتقال گرما و سرما شگفت انگیز هستند که می تواند یک نقطه ضعف باشد. تهویه مطبوع و بخاری ها انرژی بسیار بیشتری را برای حفظ دمای مورد نظر شما مصرف می کنند. با این حال، این یک معامله منصفانه برای دوام و استحکامی است که پنجره‌های آلومینیومی دارند.

متریال مناسب برای قاب پنجره

پنجره فلزی

پنجره‌های فلزی که برای فضاهای داخلی و خارجی مدرن یا سنتی ایده‌آل هستند، دست کم گرفته شده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده فوق العاده همه کاره و بادوام در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد و این امکان را دارد که به طرح مورد نظر شما قالب گیری شود!

مزایا و معایب

بارزترین مزیت تهیه پنجره فلزی دوام و استحکامی است که به همراه دارد. اگر این پنجره ها با کیفیت باشند، می توانند چندین دهه یا حتی قرن ها دوام بیاورند. تا زمانی که آنها را به خوبی نگهداری کنید باید در برابر هر دما و محیطی مناسب باشند.

اگرچه زنگ زدگی می تواند برای پنجره های فلزی شما اتفاق بیفتد (مخصوصاً در محیط های مرطوب)، اگر در هنگام شروع به مشکل رسیدگی کنید، مشکل چندانی ایجاد نمی کند.

متریال مناسب برای قاب پنجره

پنجره فایبرگلاس

پنجره‌های فایبرگلاس در حال حاضر به دلیل هزینه نگهداری نسبتا پایین و در عین حال ظاهری فوق‌العاده شیک، بر بازار تسلط دارند. پنجره های فایبرگلاس نه تنها محکم و بادوام هستند، بلکه به گونه ای ساخته شده اند که در برابر گرما و سرما مقاوم باشند. به همین دلیل، تقریباً به یک عنصر اصلی برای اکثر خانه های مدرن تبدیل شده است.

مزایا

پنجره های فایبرگلاس دارای اشکال، اندازه ها و طرح های مختلف هستند. امکانات بسیار زیاد هم برای طرح و هم برای رنگ، برای این نوع پنجره وجود دارد.

نصب پنجره های فایبرگلاس کم خطر است و در طول فرآیند به سختی شکسته می شود، بنابراین لازم نیست نگران آن باشید!

وقتی صحبت از پنجره های فایبر گلاس به میان می آید، هزینه های نگهداری حداقل است. از آنجایی که کثیفی ممکن است روی فایبرگلاس جمع شود، حتماً هر چند روز یا هر هفته پنجره‌های خود را پاک کنید تا تمیز و باکیفیت باقی بماند. اگرچه کپک نمی تواند روی فایبرگلاس رشد کند، اما می تواند روی لایه پشتی عایق رشد کند، بنابراین مطمئن شوید که مراقب آن باشید و زمانی که شروع به خراب شدن کرد، آن را جایگزین کنید.

پنجره های فایبرگلاس می توانند تا 50 سال (بسته به کیفیت) شما دوام بیاورند و به راحتی جدا و تعویض می شوند.

معایب

به طور کلی، پنجره های فایبرگلاس جدا از قیمت بالا، نقطه ضعفی هم ندارند. هزینه نگهداری ممکن است نسبتاً کم باشد، اما هزینه خود پنجره می تواند زیاد باشد. با این حال، اگر کیفیتی را که به دست می آورید در نظر بگیرید، ارزشش را دارد!

متریال مناسب برای قاب پنجره

در متن بالا انواع مختلف متریال برای قاب پنجره را مطالعه کردید. با توجه به انواع مواد مختلف موجود در بازارانتخاب بسیار زیاد است. از آنجایی که تهیه پنجره دیواری برای خانه شما یک سرمایه گذاری و انتخاب طولانی مدت است، باید مطمئن شوید که از انتخاب خود راضی هستید!

اگر ظاهر روستایی را می‌خواهید، پنجره‌های چوبی می‌توانند در خدمت شما باشند. اگر می خواهید ظاهر مدرن تری داشته باشید، یک پنجره آلومینیومی، شیشه ای یا فلزی تهیه کنید. اگر بودجه کمی دارید اما چیزی باکیفیت می خواهید، پنجره های وینیل بسیار عالی هستند. در مقابل، فایبرگلاس گران است اما تعادلی بین کیفیت، طراحی و طول عمر به شما می دهد.