09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

وقتی نوبت به مصالح ساختمانی در طراحی داخلی می رسد، عنصر چوب یکی از محبوب ترین المان ها است. صدها سال است که از آن برای ساختن همه چیز از خانه های خانوادگی گرفته تا مکان های تجاری و عبادتگاه ها استفاده می شود. چوب در تمامی انواع سبک های دکوراسیون از دکوراسیون روستیک گرفته تا طراحی های مدرن به کار گرفته می شود.

با این حال اخیراً تغییر خاصی در چوب سنتی ایجاد شده است. زیرا بسیاری از چوب های مهندسی شده با دوام تر و حتی فلزاتی مانند آلومینیوم جایگزین شده اند. این مایه تاسف است، زیرا چوب ماده ای با گرمای طبیعی و با بافت متفاوت است. در ادامه این مقاله مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی را مطالعه خواهید کرد.

مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

مزایای کار با چوب از منظر طراحی داخلی

استحکام

در حالی که نسبتاً سبک است (حداقل در مقایسه با اکثر فلزات)، چوب فوق العاده قوی است و می تواند وزن خود را حتی بهتر از فولاد تحمل کند. این بدان معنی است که برای ساختن همه چیز از مبلمان گرفته تا کشوهای ذخیره سازی، طبیعی و زیبا به نظر می رسد.

انعطاف پذیری

بر خلاف فلز هنگامی که از یک تکه خسته می شوید، چوب به راحتی می تواند به چیزی کاملاً جدید تبدیل شود. هزاران نمونه آنلاین وجود دارد که چوب بازیابی شده به میزهای قهوه خوری زیبا و قطعات تزئین شده داخلی روستیک تبدیل شده اند.

مقاومت

چوب نه تنها به طور طبیعی در برابر رسانایی الکتریکی مقاوم است بلکه در برابر حرارت نیز مقاوم است. به این معنی که حتی در شرایط آتش سوزی نیز در شرایط خاص پایداری خود را حفظ می کند. ویژگی های آن همچنین به این معنی است که به عنوان یک ماده جاذب برای صدا عمل می کند. بازتاب ها و پژواک ها را در اتاق ها و فضاهای بزرگ به حداقل می رساند.

تنوع چوب

انواع مختلفی از چوب وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد ، که هر کدام به طراحی داخلی شما حس یا بافت متفاوتی می بخشد. بلوط به دلیل زیبایی طبیعی و ساختار، شاید محبوب ترین انتخاب برای طراحی داخلی باشد. همچنین بیش از 600 گونه مختلف بلوط وجود دارد، بنابراین هیچ یک از میزهای بلوط دقیقا شبیه به دیگری نیست. چوب سرو و چوب گردو نیز معمولاً برای کفپوش و مبلمان استفاده می شود. که مورد اول دارای دانه های متمایز است که آن را بسیار جذاب می کند.

تجدید پذیری چوب

در نهایت و شاید مهمتر از همه، چوب یک ماده تجدیدپذیر است که می تواند به طور طبیعی از طریق کاشت مجدد رشد کند. پردازش چوب پیامدهای زیست محیطی بسیار کمتری نسبت به بتن یا فولاد دارد. علاوه بر این چوب به دلیل ساختار طبیعی آن، از نظر مصرف انرژی به صرفه تر است و به حفظ گرما در خانه و حتی تنظیم رطوبت به میزان کمی کمک می کند. این مسئله واقعاً یک شگفتی طبیعی است. همچنین چوب ماده ای است که هیچوقت از مد نمی افتد.

مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

در متن بالا مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی را مطالعه کردید. چوب بی شک یکی از مهمترین و محبوب ترین المان ها در طراحی داخلی است.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بیشتر با ما در اینستاگرام، از اینستاگرام دکوراسیون روستیک لومه دیدن فرمایید