09127784584، 09121117102، کارخانه : 77390237

telegram instagram

هنگام انتخاب رنگ برای یک اتاق، مهم است که چندین فاکتور را در نظر بگیرید: هدفی که اتاق برای آن استفاده می شود، کیفیت نوری که اتاق دریافت می کند و سبکی که اتاق با آن تزئین می شود که می تواند شامل سبک روستیک، مدرن و ... باشد. تزئینات یا مبلمان چوب تیره این موضوع را پیچیده می کند. با دقت به نوع و رنگ چوب مورد نظر نگاه کنید تا رنگ های زیرین آن را مشخص کنید و رنگی را انتخاب کنید که با آنها هماهنگ باشد. در ادامه این مقاله چند پالت رنگی مناسب چوب تیره را مورد بررسی قرار می دهیم.

پالت رنگی مناسب چوب تیره

پالت رنگی مناسب چوب تیره در دکوراسیون داخلی

سفید

دکوراتورهای داخلی به دلایل خوبی اغلب از رنگ سفید استفاده می کنند: این یک رنگ خنثی فوق العاده و همه کاره است. در اتاق‌هایی که چوب تیره زیادی دارند، می‌تواند به روشن‌تر کردن فضای داخلی کمک کند. برای اتاق هایی با جزئیات چوبی بسیار و براق، باید از رنگ سفید مات استفاده شود، زیرا رنگ های براق به طور ناخوشایندی با چوب براق رقابت می کنند. رنگ‌های سفید خالص تضادهای چشمگیری با چوب تیره ایجاد می‌کنند، در حالی که سایه‌های مات‌تر و صاف‌تر به چوب اجازه می‌دهد تا درخشش پیدا کند. اگر چوب تیره شما ته رنگ قرمز یا زرد دارد، رنگ سفید کرمی با پایه مایل به زرد را انتخاب کنید. افرا را می توان با سفیدهای صورتی تکمیل کرد، در حالی که گردو با تناژمایل به آبی بهتر عمل می کند.

پالت رنگی سفید برای دکوراسیون با چوب تیره

خاکستری ها

هنگامی که رنگ خاکستری با چوب تیره ترکیب می شود، اتاق ها را آرام و ظریف نشان می دهد. این رنگ محجوب به خوبی با چوب تیره ترکیب می شود و جلوه هایی با کنتراست کم و آرام ایجاد می کند. خاکستری می تواند چوب هایی مانند گیلاس و افرا را تقویت کند و رنگ شرابی آنها را نمایان کند. خاکستری مایل به آبی با برجسته کردن عمق چوب ماهون را صاف می کند، در حالی که خاکستری مایل به سبز رنگ گردویی را تقویت می کند. در صورت شک، از رنگ خاکستری ملایم استفاده کنید. تقریباً باید با هر نوع چوب تیره ای مطابقت داشته باشد.

پالت رنگی خاکستری برای دکوراسیون با چوب تیره

زرد تیره

زردهای روشن معمولاً با چوب تیره به خوبی کار نمی کنند، زیرا تأثیر بصری بیش از حد پر زرق و برقی دارند. با این حال، زردهای غبارآلود، به ویژه آنهایی که ته رنگ خاکستری یا قهوه ای دارند، می توانند به خوبی با چوب های تیره ترکیب شوند. این زردهای تیره را برای استفاده با چوب های بسیار تیره نگه دارید.

پالت رنگی زرد تیره برای دکوراسیون با چوب تیره

قرمزهای تیره

قرمز تیره می تواند به اتاق های تزئین شده با چوب حس ویکتوریایی بدهد. از قرمزهای شرابی با گردو، افرا، آبنوس و چوب ماهون برای ایجاد جلوه های غنی استفاده کنید. رنگ های کرنبری یا قرمز خونی می توانند با رنگ های چوبی کمی روشن تر مطابقت داشته باشند. از انتخاب رنگ‌های قرمز تیره که با رنگ‌های قرمز موجود در چوب شما مطابقت دارند، پرهیز کنید، زیرا این کار باعث می‌شود که کارهای چوبی شما در پس‌زمینه محو شوند.

سبزها

سبزی‌های خنک چوب گیلاس را متعادل می‌کنند و در عین حال با چوب‌های آبی‌تر هماهنگ می‌شوند. رنگ سبز نعنایی از تزئینات براق آبنوس نهایت استفاده را می‌کند، در حالی که سبزهای خاکستری در برابر تراش گردویی نرم به نظر می‌رسند.

پالت رنگی سبز برای دکوراسیون با چوب تیره

رنگ آبی

رنگ‌های آبی انعطاف‌پذیرترین طیف انتخاب‌ها را برای تکمیل رنگ‌های چوب تیره ارائه می‌دهند. در حالی که رنگ آبی ممکن است برای آشپزخانه ها خوب کار نکند، اما تقریباً برای هر اتاق دیگری، از اتاق خواب گرفته تا حمام، پس زمینه ای آرام ایجاد می کند. رنگ سرمه ای با چوب گردویی قدیمی خیره کننده به نظر می رسد. آبی های بسیار کم رنگ و مسطح در ترکیب با گیلاس جذاب به نظر می رسند.

پالت رنگی آبی برای دکوراسیون با چوب تیره

بنفش

در حالی که رنگ بنفش مدت‌ها به سختی شهرت داشته است، بسیاری از طراحان اخیراً دریافته‌اند که می‌تواند فضای داخلی غیرمعمولی و شیک ایجاد کند. چوب‌های با رنگ گرم را بهتر است با رنگ بنفش تیره ترکیب شوند، در حالی که بنفش‌های نقره‌ای و کم‌رنگ چوب‌های با رنگ سردتر را می‌سازند. از بنفش شیری و مه آلود با تزئینات بلوط بدون لاک و بنفش مایل به سیاه با چوب ماهون استفاده کنید.

پالت رنگی بنفش برای دکوراسیون با چوب تیره

در متن بالا چند ترکیب رنگی متناسب برای ترکیب شدن با مبلمان و دکور چوبی با رنگ تیره را بررسی کردیم. این پالت های رنگی می توانند جلوه ی فضای شمارا دوچندان کنند.

دکوراسیون روستیک لومه شامل محصولات دکوراسیون خانگی، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اداری، محوطه سازی؛ دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دکوراسیون آتلیه عکاسی شما را به بازدید از محصولات روستیک وب سایت رسمی خود دعوت می نماید. برای مشاوره با متخصصین ما با شماره های 0901415258 و 77390237 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد